вівторок, 17 березня 2020 р.

«Проблеми у мене бувають, але ж на те й проблема, щоб знайшлося рішення»

Нещодавно незрівнянному Гаррі Гаррісону виповнилося б 95 років. Генрі Максвелл Демпсі народився 12.03.1925 р. За своє життя Гаррі Гаррісон опублікував близько шістдесяти романів. Був віце-президентом товариства «Американські письменники науково-фантастичного жанру» (1968-1969), Членом Британської Науково-Фантастичної Асоціації, президентом «Всесвітньої НФ», лауреатом премій Небюла та ін... Неодноразово входив в шорт-листи премій «Хюго» і «Локус». Крім того, мав статус почесного патрона Всесвітньої Асоціації Есперанто, яка підтримує існуючу з 1887р. міжнародну штучну мову есперанто, якою неодноразово спілкуються герої його творів. Пам’ятаю, як завдяки Джиму Ді Грізу мріяла вивчити есперанто…мрії-мріїї.

Якось, коли я була ще підлітком, до моїх рук потрапив дивовижний цикл «Сталевий щур». Для мене це був спалах емоцій, гумору, відкриття захоплюючого фантастичного сюжету та неймовірного фантазійного світу автора і в той же час легкий та простий стиль написання. Я називала цю книгу «мій шедевр» і одного дня замість новеньких кросівок (гроші на які довгенько збирала) купила всю добірку цього циклу ще із новими романами…Бувало і таке…
Ось відомі цикли творів (окрім згадуваного): «Світ Смерті», «До зірок», «Едем», «Білл, Герой Галактики», «Тоні Хокін» та інші. Романи: «Фантастична сага», «Чума з космосу», «Лікар космічного корабля» та безліч інших. За мотивами роману «Посуньтесь! Посуньтесь!» у 1973 р. було знято науково-фантастичний фільм «Зелений сойлент».
По традиції коротенько по цитатах: «Ніколи – це дуже довго. Мені б вашу впевненість у майбутньому», «Як тонка оболонка цивілізації, і як мало відділяє людину від звіра!», «Ви, люди, що базікають про універсальні закони, по суті, ніколи не розумієте значення цих термінів», «Коли не знаєш, що робити – почекай, коли противник помилиться першим», «Немає таких людей, яким невідомий страх. Але смілива людина відрізняється саме тим, що робить свою справу, навіть коли їй страшно», «Дзвін грошей володіє прекрасними заспокійливими властивостями», «Так ось, так вже життя влаштоване, що кращі поради в житті ти даєш собі сам» і моя найулюбленіша – «Вони прибули сюди з іншої планети, званої чи то Землею, чи то Брудом. Деякі стверджують, що це і була міфічна прабатьківщина всього людства. Ну не знаю. Як на мене, навряд чи».

Дотепер вся добірка «Сталевого щура» красується у мене вдома. Деякі речі не змінюються… і це добре.


Читайте! 

Немає коментарів:

Дописати коментар