среда, 13 июля 2016 г.

Особливості українського читання


Мобільний оператор «Київстар» разом з GFK Ukraine провели опитування в рамках проекту досліджень «Исследования чтения книг украинцами». Опитування проводилось два роки і на сьогодні це найбільш поглиблене вивчення читацьких навичок українців. Результати опитування мене зацікавили, тому ділюся з вами.


Гліб Вишлінський, заступник директора GfK Ukraine, зазначає: «Ми вже другий рік проводимо дослідження читання з метою відстежити динаміку ставлення українців до книги. Дані цьогорічного опитування демонструють, хоча і незначне, але все ж зниження інтересу частині наших співвітчизників до читання. Представлений звіт містить не тільки констатацію проблеми, але і дійсно важливі дані для гравців ринку книговидання. Сподіваюся, що дослідження допоможуть змінити ситуацію з читанням на краще, адже зрозуміти проблему - це вже частково її вирішити».


Олександра Коваль, президент Форуму видавців у Львові: «Втрата інтересу до читання не є виключно українським явищем, проте в нашій країні ця проблема набуває значного масштабу. Але це не привід здаватися, я вірю, що є способи навчити юних читачів зосереджуватися на великих текстах і повернути більшості українців задоволення від читання. Не дивно, що саме телекомунікаційна компанія ініціює необхідне для пошуку рішення соціологічне дослідження. Адже відповідь на питання популяризації читання значною мірою лежить в площині новітніх технологічних рішень».


За останні роки (2013-2016) частка любителів читання майже не змінилася, приблизно 51% дорослих жителів України прочитали хоча б одну книгу протягом останніх трьох місяців, купують книги тільки 31% наших співвітчизників. Більшість вважають, що друковані книги мають високу ціну, а приблизно чверть українців очікують, що електронна книга повинна бути значно дешевше друкованої.


Петро Іванов, начальник відділу корпоративних комунікацій «Київстар», прокоментував результати дослідження: «Читання - це важлива звичка, яка формує освічену націю. Володіючи технологіями і значним досвідом, «Київстар» прагне запропонувати максимально доступне і просте рішення для тих, кому не вистачає часу на літературу. В минулому році ми представили мобільну бібліотеку Smart Kyivstar, яка дозволяє легально читати сотні творів сучасних авторів прямо з екранів мобільних пристроїв за невелику тижневу абонентську плату. Слід зазначити, що сервіс придбав значну популярність, сьогодні він нараховує десятки тисяч постійних користувачів і продовжує зростати. А це означає, що у нас є привід для оптимізму».


Незважаючи на брак коштів українці люблять і цікавляться якісною вітчизняною книгою. Про це свідчать дані про довіру читачів до найбільшим українським видавництвам. Такого висновку дійшли дослідники.