середу, 13 листопада 2019 р.

«Мені подобається спів птахів, подобається передзвін моїх сріблястих тополь, але найбільше люблю я слухати сміх сина в моєму саду»

Останнім часом цей пречудовий, найголовніший для мене у світі звук я чую кожного вечора ще й завдяки Астрід Ліндгрен та її творам  «Пеппі Довгапанчоха» та «Малий і Карлсон, що живе на даху»!
Астрід Анна Емілія Ліндгрен народилася 14 листопада 1907р. у Швеції. ЇЇ книги перекладені більш ніж 85 мовами та видані більше ніж у 100 країнах світу. Сьогодні вона відома завдяки своїм творам: «Малий і Карлсон, що живе на даху», «Пеппі Довгапанчоха», «Знаменитий детектив Блюмквіст», «Міо, мій Міо», «Діти з Бешкетної вулиці» та багатьом іншим.


До того ж письменниця завоювала публіку своїм захистом тварин та природи у цілому. Астрід Ліндгрен виступала за виховання дітей без насильства та тілесних покарань, завдяки чому стала предметом захоплення й поваги, як у Швеції, так і поза її межами. У пам’ять та на честь видатної дитячої письменниці урядом Швеції було засновано премію імені Астрід Ліндгрен у 2002 році.
Коротенько по цитатах: «Якби люди знали, як приємно ходити по дахах, вони давно б перестали ходити по вулицях», «Коли серце гаряче і сильно б’ється, змерзнути неможливо», « - Повір, Карлсон ... Не в варенні щастя ... - Та ти що, з глузду з’їхав ?! А в чому ж ще?», «Я просто впевнена, що можна навчитися літати, - продовжувала Пеппі.- Звичайно, плюхнутися на землю не солодко, але ж не обов’язково починати відразу з великої висоти», «На світі немає такої речі, про яку не можливо було б домовитися, якщо все як слід обговорити», «Нові книги так добре пахнуть, що вже по одному запаху можна зрозуміти, які вони цікаві», « - Послухай, тато, - сказав раптом Малюк - якщо я дійсно коштую сто тисяч мільйонів, то не можу я отримати зараз готівкою п’ятдесят крон, щоб купити собі маленьке цуценятко?», «Може, вона й не завжди вміє поводитись пристойно. Але у неї добре серце, а це набагато важливіше».

Майже всі книги Астрід Ліндгрен екранізувалися. У Швеції було знято кілька десятків фільмів. У мене з дитинства залишилися спогади про фільм 1984р. «Пеппі Довгапанчоха» (реж. Маргарита Мікаелян). І, безумовно, дотепер із задоволенням дивлюся на кумедного Карлсона, роль якого озвучив Василь Ліванов. 
У 1958р. Астрід Ліндгрен отримала медаль Ганса Крістіана Андерсена, яку називають Нобелівською премією в дитячій літературі.

Портрет Астрід Ліндгрен зображений на банкноті 20 шведських крон зразка 2015 року. Також на цій банкноті зображена Пеппі Довгапанчоха.


Приходьте до абонементу наукової та художньої літератури НБ МДУ та пориньте у безтурботне дитинство разом з творами видатної письменниці.




Немає коментарів:

Дописати коментар