четвер, 2 травня 2019 р.

«Робота мені подобається. Вона мене зачаровує. Я здатний сидіти і дивитися на неї годинами»


Знаєте, кого я згадала в ці вихідні, коли відвідала парк «Веселка»? Джерома К. Джерома!!! Гадаєте, чому? У цьому парку є одне цікаве місце, що нагадало мені відомий Хемптон-Кортский лабіринт! Мій син з великим задоволенням проводив час, бігаючи по доріжках серед висаджених туєк, а я згадувала веселу главу з книги «Троє в човні, не рахуючи собаки», в якій Гарріс, Джордж і Джей заблукали в Хемптон-Кортском лабіринті. І тільки завдяки одному зі старих сторожів їм вдалося вибратися з цього «підступного» місця.


Джером Клапка Джером народився 2 травня 1859 р. Книга, яка була опублікована в 1889 році, мала величезний успіх і досі друкується. За перші 20 років було продано більше мільйона копій по всьому світу. За твором було створено фільми, телесеріал і радіошоу, поставлено п’єси і навіть мюзикли.
Коли я чую назву «Троє у човні», то одразу згадую фільм, ролі в якому виконали неповторні Андрій Миронов, Олександр Ширвіндт та Михайло Державін. 
         Давно читала цей твір, але дотепер пам’ятаю деякі фрази, від яких відразу покращується настрій:

«У цьому - весь Гарріс: він охоче бере найважчий тягар і покірно звалює його на чужі плечі»;

«Усюди я помічаю те ж саме; в кожній мові є дві вимови: одна «правильна», для іноземців, а інша своя, справжня»;
«Німецькою я не розумію ні слова. Мене вчили цієї мови в школі, але закінчивши її, я вже через два роки начисто все забув і відтоді відчуваю себе набагато краще».
У Максима Рильського є вірш «Троє в одному човні (не рахуючи собаки)»
Прив’язано човен до темного коріння.
Замокли сухарі, і цукор одмокрів.
І згорбились тіла завзятих мандрівців:
Од бурі гнеться так смутна лоза осіння.
То, друзі, не біда! Розважність і терпіння,
Та віскі шкляночка, та кілька гострих слів, -
І хай Монморансі від холоду завив.
Ми ж - вищим розумом озброєні створіння.
У човен не взяли ми зайвої ваги:
Оце - для голоду, ось трошки для жаги,
Папуша тютюну, дві-три любимі книги…
А наше - все круг нас: і води, і дерева,
І переплески хвиль, і вогкість лісова,
І хмари з синьої, прозорчастої криги. (1925)


Завітайте до абонементу наукової та художньої літератури НБ МДУ та отримайте задоволення від твору Джерома К. Джерома.
P.S. Крім того, у фонді ви знайдете книгу і мовою оригіналу!

Немає коментарів:

Дописати коментар